بایدن در اجلاس گروه ۲۰ با بن سلمان دیدار نمی‌کند

بایدن در اجلاس گروه ۲۰ با بن سلمان دیدار نمی‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا هرگونه دیدار بایدن با ولیعهد عربستان در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی را رد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا طی یک نشست خبری گفت: جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا برنامه‌ای برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در بالی اندونزی ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: جو بایدن رئیس جمهور این کشور قصد ندارد در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در جزیره بالی اندونزی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کند.

جیک سالیوان افزود: دولت آمریکا در ارزیابی روابطش با ریاض که با تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت موافقت کرد بازنگری خواهد کرد.

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس نوشت: تصمیم عربستان برای کاهش تولید نفت به مذاق دولت آمریکا خوش نیامده و آن را اهانت به جو بایدن دانسته است که برای همین منظور به جده سفر کرد تا از سعودی بخواهد تولید نفتش را افزایش دهد.

گفتنی است شماری از اعضای کنگره آمریکا پیش نویس قانونی را ارائه کرده اند که بر خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از عربستان ازجمله سامانه دفاع هوایی پاتریوت برای فشار به ریاض و تشویق آن برای منصرف شدن از تصمیم کاهش تولید صحه گذاشته است.

بایدن این هفته کاخ سفید را برای یک نشست جهانی آب و هوا ترک کرد و هواپیمای رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در فرودگاه پنوم پنه به زمین نشست. وی پس از توقفی کوتاه در مصر برای شرکت در کنفرانس تغییرات آب و هوایی ۲۷ COP (کوپ ۲۷)، برای شرکت در اجلاس اتحادیه کشور‌های جنوب شرقی آسیا (آ سه آن) به پنوم پنه سفر کرد.

بایدن قرار است کمتر از ۴۸ ساعت در پایتخت کامبوج باشد و در آنجا با سران ژاپن و کره جنوبی دیدار کند. رئیس جمهور آمریکا سپس برای شرکت در نشست گروه ۲۰ که آخرین مرحله از سفر اوست عازم بالی می‌شود.

تنش‌ها بین آمریکا و عربستان سعودی در هفته‌های اخیر پس از مقاومت ریاض در برابر درخواست‌های واشنگتن برای به تاخیر انداختن کاهش تولید نفت افزایش یافته است.



بایدن در اجلاس گروه ۲۰ با بن سلمان دیدار نمیکند

بایدن در اجلاس گروه ۲۰ با بن سلمان دیدار نمیکند

بایدن در اجلاس گروه 20 با بن سلمان دیدار نمی کند | مشاور امنیت - قطره

بایدن در اجلاس گروه 20 با بن سلمان دیدار نمی کند | مشاور امنیت - قطره
بایدن در اجلاس گروه ۲۰ با بن سلمان دیدار نمیکند

کاخ سفید:
منبع خبر : iribnews.ir