تاریخچه کاشت مو

 


اولین پیوند مو در سال 1939 در ژاپن انجام شد که به تدریج پزشکان توانستند گرافت های بزرگ را با استفاده از تکنیک پلاگ منتقل کنند که البته به دلیل ضخامت آنها نتیجه خوبی به همراه نداشت. با گذشت زمان، پیوند با پیوندهای کوچکتر انجام شد که نتایج رضایت بخشی داشت.


در سال 1995، تکنیک FUT یا استخراج نوار فولیکولی معرفی شد و برای سال‌های متمادی به عنوان یک روش محبوب حذف موهای زائد در نظر گرفته شد. با گذشت زمان و توسعه تجهیزات امروزه از روش FUE (حذف واحدهای فولیکولی) و تکنیک های دیگری مانند SUT، DHI، SUPER FUE و میکروگرافت استفاده می شود.


کاشت مو، محلول دائمی ریزش مو


کاشت مو یک روش جراحی است که شامل برداشتن فولیکول‌ها از ناحیه اهداکننده یا بانک مو و پیوند آنها به ناحیه گیرنده است. ناحیه اهدا کننده به پشت و کناره های سر گفته می شود که دارای تراکم موی خوبی است و مو در برابر ریزش مو و تغییرات هورمونی مقاوم است و ناحیه اهدا کننده ناحیه ای بدون مو یا بدون مو است. یکی از نکات بسیار مهم در مورد کاشت مو این است که افرادی که می خواهند این روش را انجام دهند باید بانک موی کافی داشته باشند تا نتایج ایده آل و طبیعی را به دست آورند.


هر فردی که از ریزش مو یا ریزش مو رنج می برد و واجد شرایط کاشت مو است می تواند از مزایای دائمی این روش مانند بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس بهره مند شود. کاشت مو یک روش کم تهاجمی است که نتایج استثنایی دارد. معمولا سه تا چهار هفته بعد از کاشت مو شاهد ریزش مو هستیم اما بعد از سه تا چهار ماه موها دوباره رشد می کنند و نتیجه نهایی از نه ماه تا یک سال بعد از عمل قابل مشاهده است.


رنگ مو


رنگ مو عامل اصلی موفقیت نتایج است زیرا بین رنگ مو و پوست سر تفاوت وجود دارد و هر چه تفاوت رنگ بیشتر باشد درجه طاسی نیز بیشتر می شود. و ریزش مو افرادی که پوست و رنگ موی مشابهی دارند، مانند پوست تیره و موهای مشکی یا پوست روشن و موهای روشن، طاسی و ریزش مو محسوس تری دارند، به این معنی که این افراد گزینه مناسبی برای کاشت مو هستند. . انجام شده.


تراکم مو


تراکم مو عامل دیگری است که تعیین می کند آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. این روش می تواند برای کسانی که موهای متراکم کافی دارند مفید باشد، بنابراین پزشک تراکم مو را در ناحیه اهدا کننده یعنی پشت و کناره های سر بررسی می کند. حال اگر تراکم فولیکول های مو کم باشد آن فرد کاندیدای مناسبی محسوب نمی شود زیرا ضخامت مو برای این روش باید متوسط ​​تا سنگین باشد.


بافت پر


وقتی صحبت از بافت مو به میان می‌آید، افرادی که موهای مجعد یا مجعد دارند، نتایج کاشت مو بهتری دریافت می‌کنند و واقعیت این است که موهای مجعد و مجعد می‌توانند متراکم‌تر باشند و هر چه موها متراکم‌تر باشند، عمل جراحی موفقیت‌آمیزتر است.


ریزش مو


عامل دیگری که تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت کاشت مو است، ضخامت مو است. کسانی که موهای ضخیم دارند نتایج بهتری می گیرند زیرا ضخامت مو به مسدود کردن اشعه های نور کمک می کند و بنابراین به طبل کمتری نیاز است.


تغییرات مختلف


یکی دیگر از عوامل مهم در موفقیت کاشت مو، خاصیت ارتجاعی پوست سر است. زمانی که فولیکول متراکم و متراکم باشد، خارج کردن فولیکول ها از فولیکول و جایگزینی و کاشت آنها دشوارتر است و برعکس، اگر فولیکول ها آزاد شوند، روند برداشت فولیکول آسان تر می شود.


هنگام تعیین اینکه آیا یک فرد کاندیدای مناسبی برای کوتاه کردن مو است یا خیر، توجه به همه عوامل فوق مهم است. گاهی اوقات ممکن است تراکم مو در ناحیه اهداکننده خوب باشد، اما شرایط دیگری وجود دارد که می‌تواند روی تراکم بالا تأثیر بگذارد و در نهایت زیبایی و نتایج مطلوب حاصل نشود. بنابراین، توصیه می شود با یک پزشک با تجربه در این زمینه مشورت کنید تا مشخص شود که آیا می توانید از رفع موهای زائد بهره مند شوید یا خیر.


نکاتی که قبل از کاشت مو باید در نظر گرفت


برای افرادی که می خواهند تحت عمل جراحی کاشت مو قرار گیرند، نکات و نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. آن شامل:


از همه مهمتر، فرد باید انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از نتایج ایمپلنت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر فردی موهای کم پشتی دارد، پس از کاشت نباید انتظار موهای پرپشت داشته باشد و تصور کند افرادی که موهای پرپشتی دارند نتایج بهتری خواهند داشت.


موهای ضخیم خاکستری یا روشن نتایج بهتری نسبت به موهای نازک و تیره دارند.


رشد مو در ناحیه اهداکننده ممکن است نه ماه یا بیشتر طول بکشد.


هزینه کاشت مو باید در نظر گرفته شود. اگر آسیب یا ضربه دلیل ریزش مو باشد، کاشت مو یک عمل ترمیمی محسوب می شود و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد، در غیر این صورت جراحی زیبایی محسوب می شود و بیمه پرداخت نمی کند.


افراد سیگاری بعد از کاشت عوارض بیشتری دارند. اگر می خواهید این روش را 100% انجام دهید، باید چند هفته قبل از آن سیگار را ترک کنید.


در برخی موارد، ممکن است نیاز به ادامه مصرف داروهایی برای کمک به توقف ریزش مو پس از پیوند داشته باشید.


 


منبع : https://novinirana.com/fa/hair-transplantation/

منبع خبر :