۱۳۰۰ ترمینال ماهواره استارلینک اوکراین خاموش شده است

۱۳۰۰ ترمینال ماهواره استارلینک اوکراین خاموش شده است

هفته گذشته حدود ۱۳۰۰ پایانه ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین به دلیل عدم پرداخت قبوض اینترنت ارتش آفلاین شد

۱۳۰۰ ترمینال ماهواره استارلینک اوکراین خاموش شده است به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، پایگاه اینترنتی شبکه آر تی نوشت، دو منبع آگاه روز جمعه به سی‌ان‌ان گفتند هفته گذشته حدود ۱۳۰۰ پایانه ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین به دلیل عدم پرداخت قبوض اینترنت ارتش آفلاین شد و این مسئله این نگرانی را عمیق‌تر کرد که این کشور دیگر قادر نخواهد بود هزینه خدمات ماهواره‌ای گران‌قیمت را پرداخت کند.

این پایانه‌ها که همگی بخشی از بلوک خریداری شده از یک شرکت انگلیسی در ماه مارس بودند، در ۲۴ ماه اکتبر به دلیل کمبود بودجه شروع به خاموش شدن، کردند و این مسئله "مشکل بزرگی" را برای ارتش وابسته به آن‌ها موجب شد. وزارت دفاع اوکراین با آگاهی از اینکه صورتحساب سررسید است و قادر به پرداخت آن نیست، از متحدان انگلیسی خود ۳.۲۵ میلیون دلار برای پوشش هزینه ماهانه درخواست و این پایانه‌ها را از حالت استفاده خارج کرد تا آن‌ها در یک لحظه حساس چشمک نزنند. اما درخواست آن‌ها رد شد.

به گزارش سی ان ان، شرکت مادر استارلینک، اسپیس اِکس، در ماه سپتامبر به پنتاگون هشدار داد که دیگر نمی‌تواند تمام هزینه‌های استفاده اوکراین از استارلینک را بپردازد و از واشنگتن خواست تا این پول را پرداخت کند. با توجه به وجود در حدود ۲۵ هزار پایانه استارلینک در اوکراین، ایلان ماسک تخمین زد استفاده ارتش از این سرویس در ۱۲ ماه آینده نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. در زمانی که او به پنتاگون نامه نوشت، کمتر از ۱۱ هزار دلار پول پرداخت می‌شد.

چند روز بعد، ماسک نظر خود را درباره پرداخت صورتحساب این سرویس تغییر داد و در توئیتی نوشت "فقط به کمک مالی اوکراین به صورت رایگان ادامه خواهیم داد. "

با این حال، یک مقام ارشد دفاعی به سی ان ان گفت اسپیس اکس به مذاکره با پنتاگون ادامه داده است و افزود مقامات تمایل دارند ماسک را وادار کنند به صورت کتبی کمک برخی منابع را متعهد شود، زیرا نگرانند نظرش تغییر کند.

بنا بر گزارش ها، او از راه انداختن استارلینک در کریمه امتناع کرده است، زیرا می‌ترسد این کار تشدید تنش را از سوی مسکو باعث شود، هرچند رسانه‌های غربی او را به ممانعت از عملیات این شبکه توسط نیرو‌های اوکراینی در مناطق تحت کنترل روسیه متهم کرده اند، که ماسک آن را رد می‌کند. ماه گذشته، او هشدار داد اگرچه این شرکت با توجه به تلاش ارتش روسیه برای خارج کردن این سامانه "منابع عظیمی را به سمت دفاع منحرف کرده است، ممکن است استارلینک هنوز بمیرد. 

مسکو معتقد است استارلینک یک هدف مشروع است، زیرا آمریکا و متحدانش از "عناصر زیرساخت فضایی غیر نظامی، از جمله تجاری، برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند. " کنستانتین ورونتسوف دیپلمات روسی ماه گذشته به سازمان ملل گفت، از آنجایی که این "اقدام اساساً به منزله دخالت در اقدام نظامی از طریق یک نیابتی است"، شبکه ماهواره‌ای "شبه غیر نظامی" یک بازی منصفانه است.



اینترنت استارلینک برای ارتش اوکراین دردسرساز شد! - خبرآنلاین

اینترنت استارلینک برای ارتش اوکراین دردسرساز شد! - خبرآنلاین

افشاگری جنجالی میلیاردر اوکراینی علیه ایلان ماسک و دروغهایش درباره ...

افشاگری جنجالی میلیاردر اوکراینی علیه ایلان ماسک و دروغهایش درباره ...
اینترنت استارلینک برای ارتش اوکراین دردسرساز شد! - خبرآنلاین

اینترنت ماهوارهای استارلینک برای ارتش اوکراین
منبع خبر : iribnews.ir